Tinerii petrec 12,6 ore pe saptamana folosind telefoane mobile, iar OMS recomanda sa faca cel putin 2,5 ore de exercitii saptamanale. De ce nu folositi tehnologia pentru a promova o viata mai activa si sanatoasa? De ce este important sa se exercite in aceasta noua realitate tehnologica?

Se spune intotdeauna ca tehnologia ne face sedentari si, desi intr-o anumita masura poate fi adevarata, adevarul este ca totul depinde cu adevarat de utilizarea pe care o facem de ea si de modul in care ne folosim dispozitivele tehnologice.

Noile progrese ne fac viata mai usoara in anumite aspecte, dar tocmai datorita imediatitatii si usurintei pe care ni le ofera sa facem lucrurile, tindem sa ne obisnuim sa ne asezam si sa uitam complet de importanta de a fi activi fizic.

Potrivit Organizatiei Mondiale a Sanatatii, este important sa constientizam ca anumite activitati fizice sunt intotdeauna mai bune decat nimic. Acest lucru este important mai ales la copii si adolescenti, deoarece sunt la varsta dezvoltarii fizice si mentale.

Nu trebuie sa confundam activitatea fizica cu sportul. Activitatea fizica este orice miscare a corpului care implica consum de energie. Aceasta include activitati sportive, exercitii fizice si alte activitati, cum ar fi jocul, mersul pe jos, treburile casnice si dansul.

E timp de sedentarism?

Ne-am apucat de treaba, ne-am asezat in fata computerului si am petrecut urmatoarele 8 ore asa, am iesit, ne-am asezat in masina inapoi si odata acasa am inceput sa ne uitam la televizor. Este rutina zilnica a multor oameni care, dupa cum vedem, nu include niciun spatiu special pentru exercitii fizice. La fel se intampla si cu copiii si adolescentii care stau intotdeauna la scoala si acasa, folosind telefoane mobile, tablete sau laptopuri toata ziua, miscand cu greu degetele si luand pozitii contraproductive pentru sanatatea lor.

Petrecerea de multe ore folosind dispozitivele tehnologice ne poate face mai singuri , asa cum a indicat Sherry Turkle, psiholog la Institutul Tehnologic din Massachusetts (MIT), la conferinta TED „Conectat, dar singur”, asta pentru ca ne izolam singuri, fiind mereu constienti de tehnologie, evitand crearea de legaturi emotionale reale cu restul.

In consecinta, interactiunea noastra cu exteriorul scade si activitatea noastra fizica. Potrivit psihologilor, stilul de viata sedentar si inactivitatea fizica sunt factori de risc pentru boli cronice in viata adulta, cum ar fi: obezitatea, diabetul, hipertensiunea arteriala, bolile de inima in general si chiar unele probleme de sanatate. mental.

De ce copiii si tinerii ar trebui sa faca activitate fizica?

Un articol publicat in Jurnalul Asociatiei Medicale Americane asigura ca persoanele sedentare au cu 500% mai multe sanse sa moara decat cei care fac exercitii fizice. Din aceste motive, este indicat sa stabiliti ore de utilizare si sa incurajati copiii sa iasa in aer liber, fie ca este sa inceteze alergarea, sa faca sport sau pur si simplu sa mearga.

In aceasta linie, OMS recomanda copiilor si tinerilor intre 5 si 17 ani sa efectueze zilnic cel putin 60 de minute de activitate fizica, in timp ce pentru persoanele cu varste cuprinse intre 18 si 64 de ani, recomandarea este de 150 de minute pe saptamana. Exercitiile fizice ajuta la prevenirea bolilor si este deosebit de important sa incurajam activitatea constanta la copii, deoarece, dupa cum subliniaza psihologii: „toate obiceiurile pe care le dobandim inca din copilarie sunt reflectate cand crestem”.

Desi, pe de o parte, sportul si activitatea fizica permit maturarea sistemului musculo-scheletic si a abilitatilor psihomotorii; la randul lor, ei sunt factori cheie in dezvoltarea personalitatii copilului si a respectului de sine . Solano adauga, de asemenea, ii ajuta sa se simta mai siguri si sa dezvolte relatii personale, obtinand bunastare fizica si psihologica.