Dieta ketogenica este un plan de alimentatie cu continut scazut de carbohidrati, cu continut ridicat de grasimi, care impartaseste multe asemanari cu dietele Atkins si cu continut scazut de carbohidrati.

Aceasta dieta implica reducerea drastica a carbohidratilor si inlocuirea acestora cu grasimi. Aceasta scadere expune corpul la o stare metabolica numita cetoza.

Cand se intampla acest lucru, corpul devine incredibil de eficient si reuseste sa transforme toata grasimea in energie. De asemenea, transforma grasimea in cetone in ficat, care poate furniza mai multa energie creierului.

Dietele ketogenice pot determina reducerea nivelului de zahar din sange si insulina. Aceasta, impreuna cu cetonele crescute, ofera numeroase beneficii pentru sanatate.

Diferite tipuri de diete ketogenice

Exista multe versiuni ale dietelor ketogene, inclusiv:

Dieta ketogenica standard (DCE): este un plan alimentar foarte scazut in carbohidrati, cu un aport moderat de proteine ​​si bogat in grasimi. Contine in mod normal 75% grasimi, 20% proteine ​​si doar 5% carbohidrati.

Dieta ciclica ketogenica (DCC): Acest plan implica perioade de reumplere mai mare de carbohidrati, de exemplu 5 zile ceto, urmate de 2 zile carb.

Dieta ketogenica adaptata (DCA): va permite sa adaugati carbohidrati in zilele de antrenament.

Dieta ketogenica bogata in proteine: este similara cu o dieta ketogenica standard, dar include mai multe proteine. Normalul este de obicei 60% grasimi, 35% proteine ​​si 5% carbohidrati.

Cu toate acestea, doar dietele ketogenice standard si bogate in proteine ​​au fost studiate cu atentie. Dietele ciclice sau adaptate sunt metode mai avansate si sunt utilizate in principal de sportivi sau culturisti.

Informatiile din acest articol se aplica in cea mai mare parte Dieta ketogenica standard (DCE), desi majoritatea principiilor se aplica si celorlalte tipuri.

Dietele ketogenice va pot ajuta sa slabiti

O dieta ketogenica este o modalitate eficienta de a pierde in greutate si de a reduce factorii de risc pentru unele boli.

De fapt, cercetarile arata ca dieta ketogenica depaseste dietele cu continut scazut de grasimi care sunt adesea recomandate.

Mai mult decat atat, scopul dietei este acela ca puteti pierde in greutate fara a numara caloriile sau a urmari aportul de calorii.

Un studiu a constatat ca persoanele care urmeaza o dieta ketogenica pierd de 2,2 ori mai mult in greutate decat cei care reduc caloriile si grasimile. Trigliceridele si nivelul colesterolului HDL arata, de asemenea, o imbunatatire.

Un alt studiu a constatat ca persoanele care urmeaza diete ketogenice pierd de 3 ori mai multa greutate decat cele care urmeaza cele traditionale recomandate de Diabetes UK (organizatie caritabila din Marea Britanie).

Exista multe motive pentru care dieta ketogenica este mai buna decat cele cu continut scazut de grasimi, cum ar fi cresterea aportului de proteine, care ofera numeroase beneficii.

Cresterea cetonelor, scaderea nivelului de zahar si imbunatatirea sensibilitatii la insulina ar putea juca, de asemenea, un rol.