Sa te bucuri de o memorie buna este una dintre cele mai bune calitati pe care le poate avea cineva, atat in ​​tinerete – mai ales la studii – cat si in viata de adult – ar fi opusul bolilor legate de dementa.

Din acest motiv, este si una dintre marile preocupari, deoarece depindem de functionarea mintii noastre pentru orice, iar amintirile sunt o parte fundamentala a acestuia.

Trucuri pentru imbunatatirea memoriei

lucreaza-ti imaginatia

Stiai ca daca te imaginezi ca fiind protagonistul a ceea ce trebuie sa memorezi, este mai usor sa-ti amintesti? Potrivit unui studiu realizat la Universitatea din Arizona, acest truc ar imbunatati invatarea si, de asemenea, memoria.

Mnemonice

Mnemonicii sunt definite ca crearea unei propozitii scurte si usor de retinut , care leaga cuvintele sau conceptele pe care trebuie sa le inveti. In acest fel, memorarea conceptelor simple sau complexe este mult mai usoara si mai eficienta.

Uneori, sunt folosite cuvinte care sunt asociate conceptelor in functie de sensul lor, dar unul dintre cele mai folosite trucuri este ca cuvintele rimeaza intre ele sau sunt similare vizual , astfel incat recunoasterea vizuala a acestora ar intra si ea in functiune.

Aceste tipuri de reguli pot fi folosite in viata de zi cu zi, nu doar pentru studii sau in lumea profesionala, deoarece studiile au aratat ca memoria poate accesa mai rapid aceste informatii .

Mana deschisa si inchisa

Oricine s-ar putea gandi ca acest gest este mai mult pentru a reduce stresul sau a exercita articulatiile decat pentru a imbunatati memoria.

Studiile au aratat ca acest exercitiu este direct legat de memorie, conform unui studiu publicat in jurnalul  Plos One  de la Universitatea Montclair (SUA), unde s-a aratat ca pentru a imbunatati procesul de memorare  trebuie sa strangem pumnul drept timp de 90 de secunde si, daca doriti sa imbunatatiti recuperarea a ceea ce a fost memorat , trebuie sa strangeti pumnul stang.

Meditatia imbunatateste memoria

Meditatia este o minune absoluta atat pentru memorie, cat si pentru dispozitie, deoarece cei care stiu sa mediteze au mai putina tendinta de a suferi de anxietate sau stres, isi pot lasa mintea goala si isi pot gasi un anumit echilibru emotional.

In ceea ce priveste memoria, meditatia imbunatateste concentrarea si intareste memoria , pe langa imbunatatirea intelegerii lecturii, care este esentiala pentru o memorie buna, deoarece suntem limbaj.

Jocuri de antrenament a memoriei

De asemenea, jocul va poate antrena memoria si va poate imbunatati diferitele procese. Potrivit unui studiu publicat in jurnalul Plos One,  antrenamentul timp de 15 minute pe zi cu jocuri de antrenament a creierului se traduce printr-o performanta mai buna a memoriei, procesare mai rapida si functii executive.

Imbunatatiti memoria: dormiti suficient

De multe ori am vorbit despre importanta somnului pentru functionarea psihica si cognitiva optima , ceea ce vom continua sa spunem ad nauseam.

Dormirea suficienta permite amintirilor sa se consolideze , un aspect foarte important pentru ca memoria sa functioneze corect. Pe de alta parte, in timp ce cineva doarme, selecteaza si informatiile de uitat.

La randul sau, somnul afecteaza si alte functii cognitive care sunt legate de memorie, cum ar fi atentia. Potrivit studiilor, copiii de 7 si 8 ani au nevoie de cele opt ore de somn pentru a putea fi atenti la ore.

Alte detalii interesante despre somn este ca imbunatateste si dexteritatea, creativitatea si, in cele din urma, imbunatateste si prelungeste viata.

Imbunatatirea memoriei: sport

Sportul nu trebuie sa lipseasca din viata noastra, nu doar pentru a ne gasi mai sanatosi din punct de vedere fizic, ci si pentru a scapa de tensiune, a elibera endorfinele si a se relaxa .

In ceea ce priveste memoria, potrivit unui studiu de la Universitatea din Pittsburgh, practicarea exercitiilor fizice aerobe ar fi direct legata de cresterea dimensiunii hipocampului anterior, ceea ce s-ar traduce printr-o imbunatatire a memoriei spatiale .

Aceasta este o informatie foarte interesanta si este legata de recomandarea profesionistilor ca exercitiul sa continue la o varsta inaintata , deoarece pierderea de volum ar fi inversata.

Imbunatatirea memoriei: relatiile sociale

Desi poate parea oarecum de prisos, s-a dovedit modul in care relatiile sociale afecteaza toate aspectele vietii, de la a trai mai bine si mai mult, pana la a te simti mai fericit sau a avea o memorie mai buna.

Potrivit unui studiu publicat in Journal of Aging Research  realizat de cercetatorii australieni, acele persoane care au mai multe contacte cu prietenii si o retea sociala mare au o memorie mult mai buna , asa cum arata studiul lor efectuat pe parcursul a 15 ani.